سفارش طراحی وب سایت در مشهد و آنچه باید بدانیم

خانه » مجله گلدن‌بایت » سفارش طراحی وب سایت در مشهد و آنچه باید بدانیم
سفارش طراحی سایت در مشهد

همانطور که می دانید مسائل زیادی ایجاد یک وب سایت خوب تاثیر دارند. اگر می خواهید وب سایتی داشته باشید که مورد استقبال موتور های جستجو باشد و افراد به به خود جذب کرده و آنها را به مشتری محتوای شما تبدیل کند به تیمی از برنامه نویسان و طراحان زبده نیاز دارید تا توقع شما را از سفارش طراحی وب سایت در مشهد براورده سازند.

برخی از نمونه وب سایت های گلدنبایت

آنچه در مورد سفارش طراحی سایت خواهید خواند:

با اینحال در اکثر مواقع ما به چیزی کمتر از بهترین حالت و ایده آل ترین وب سایت نیاز داریم. بنابراین می توانیم با هزینه کمتر وب سایتی داشته باشیم تا ما را به اهدافمان از نظر تاثیر گذاری، بازدید و فروش برساند. در این مورد هدف وب سایت و رقبا بسیار تعیین کننده هستند. اگر هنوز نمی دانید دقیقا از وب سایت خود چه می خواهید و یا با انواع وب سایت ها آشنایی ندارید، نمونه های زیر را ببینید:

هزینه سفارش طراحی وب سایت در مشهد چقدر است؟

همانطور که گفتیم هزینه و ابزار مورد استفاده ارتباط مستقیمی با هدف وب سایت شما دارد. ما برای آسان کردن محاسبات برای شما یک سیستم قیمت دهی آنلاین طراحی کرده ایم. با پاسخ دادن به سوالات زیر هزینه ایجاد وب سایت بلافاصله برای شما محاسبه می شود. 

طراحی سایت با CMS ها

طراحی وب سایت با CMS

CMS از ابتدای واژه های عبارت content management system برداشته تشکیل شده است. برای معادل فارسی آن از ((سیستم مدیریت محتوا)) استفاده می کنیم. CMS ها در واقع نرم افزارهایی هستند که خواست و اقدام شما را برای سرورها و مرورگرها ترجمه می کنند. یک پلتفرم CMS (سیستم مدیریت محتوا) به شما این امکان را می دهد که بدون درج هیچ کدی (حداقل برای اکثر آنها) به راحتی یک وب سایت ایجاد کنید.

ما برای انتقال دستورات به رایانه ها از زبان های برنامه نویسی استفاده می کنیم با اینحال نوشتن برنامه برای اجرا شدن وب سایت برای افراد مبتدی غیر ممکن و برای دولپرهای حرفه ای وقتگیر خواهد بود. به زبان ساده به همین دلیل CMS ها پا به عرصه وجود نهاده اند تا دستورات ما را برای طراحی وب سایت برای رایانه ها قابل فهم و اجرا کنند. بدین معنا که بجای وارد کردن کد های HTML و CSS و … شما فقط متون را نوشته و تصاویر را آپلود می نمایید.

CMS در ایجاد محتوای سریع و تولید محتوا بسیار پویاتر از HTML است زیرا ایجاد و انتشار محتوای جدید با استفاده از رابط CMS بسیار آسان تر از کدنویسی ده ها خط در HTML است.

چه فاکتور‌هایی در انتخاب CMS دخیل هستند؟

استفاده آسان: ابتدایی ترین چیزی که از CMS می خواهیم آسانتر کردن طراحی وب سایت است. این اغلب به معنای داشتن یک رابط کشیدن و رها کردن است تا بتوان عناصر مختلفی را به صفحات اضافه کرد. ایجاد تغییرات در محتوای سایت پس از انتشار نیز باید سریع و ساده باشد.
امکانات طراحی: CMS باید الگوهای طراحی زیاد و متنوعی را به شما پیشنهاد دهد تا بتوانید سلیقه خود را اعمال کرده و تمایز خود را با سایرین حفظ نمایید. همچنین باید این امکان را ایجاد کند تا بدون کد نویسی بتوانید تغییرات خود را در قالب ایجاد نمایید.
تنوع افزونه ها: همه وب سایت ها یکسان نیستند. به همین دلیل است که برای هر پلتفرم CMS غیرممکن است که تمام ویژگی‌هایی را که برای هر وب‌سایتی برآورده می‌کند، ارائه دهد. اینجا نقش افزونه ها پررنگ می شود زیرا این نرم افزارها هستند که برای ایجاد ویژگی مورد نظر شما منتشر می شوند.
پشتیبانی: اینکه CMS ها کار را ساده کرده اند دلیلی بر این نیست که در هنگام استفاده از آنها با هیچ مشکل و یا سوالی برخورد نخواهیم کرد. بخش بسیار مهم در انتخاب CMS پشتیبانی آن است و بخش دیگر اینست که آیا افراد زیادی در مورد راهکار های حل مشکلات آن در اینترنت تولید محتوا می کنند؟
هزینه: فاکتور بسیار مهم در هر انتخابی هزینه آن است. برخی از سیستم های مدیریت محتوا رایگان هستند و برخی بطور ماهانه شارژ می شوند با اینحال حتی در صورت استفاده از انواع رایگان نیز باید برای هزینه های مختلفی مانند افزونه ها، قالب ها و … آماده باشید.

طراحی وب سایت با وردپرس

طراحی وب سایت با وردپرس

قطعا شما هم بسیار در مورد وردپرس شنیده اید. وردپرس محبوبترین CMS دنیا و یکی از بهترین ابزار ها برای طرحی سایت و سئو بشمار می آید. حدود 50 درصد وب سایت های دنیا با وردپرس طراحی و سئو شده اند و هر ثانیه حدود 17 پست در وبلاگ های وردپرسی منتشر می شوند. وردپرس یک پلت فرم ایجاد وب سایت رایگان و منبع باز است. در سطح فنی تر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به زبان PHP نوشته شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می کند. به زبان ساده تر وردپرس ساده ترین، محبوبترین و احتمالا قدرتمندترین وبلاگ نویس و سازنده وب سایت است که امروزه وجود دارد. 

مزایای سفارش طراحی وب سایت وردپرس

بخش مهمی از اهداف وبسایت شما زمانی محقق می شود که موتورهای جستجوگر ان را در صفحه اول خود قرار دهند. بنابراین بسیار مهم است تا در زمان طراحی وب سایت، طراح آن را آماده برای سئو شدن به شما تحویل دهد. در حال حاضر بهترین CMS برای این منظور وردپرس است. وردپرس بسیار با موتور های جستجوگر منطبق است. همچنین افزونه های قدرتمند زیادی برای بهبود ارتباط آن با موتور های جستجوگر وجود دارند. گوگل نیز وردپرس را به دلیل نحوه عملکرد فنی دوست دارد. به زبان ساده گوگل از طریق وردپرس بهتر از سایر CMS ها متوجه می شود که هدف شما از طراحی وب سایت چه بوده است. درمورد برتری ورد پرس نسبت به سایر روش های طراحی وب سایت می توان گفت زمانیکه سفارش طراحی وب سایت با وردپرس را نهایی می کنید از نظر سئو از رقبای خود جلوتر هستید. 

وردپرس در بهبود مستمر پیشرو و مصمم است.  از سال 2003 تاکنون پنج نسخه اصلی وردپرس و به‌روزرسانی‌های «نقطه‌ای» بی‌شمار این پلتفرم وجود دارد. هر یک از آنها قابلیت های جدید، ویژگی های پیشرفته و تجربه کاربری بهتر (UX) را برای طراحی وب سایت ایجاد می کنند. 

هر نسخه به شیوه‌ای حرفه‌ای سازمان‌دهی می‌شود، با سرپرست پروژه که بر کار نظارت می‌کند، و تعداد زیادی از داوطلبان جامعه که روی کد کار می‌کنند. 

نتیجه این تلاش یک چرخه ثابت از انتشار – حدود سه یا چهار آپدیت در سال – و تقریباً تکامل ثابت است. در واقع، یک نقشه راه نیز وجود دارد که آینده وردپرس را ترسیم می کند. این باعث می شود وردپرس به یک پلت فرم پایدار، قابل اعتماد و قوی برای استفاده برای طراحی وب سایت شما تبدیل شود.

اینکه بدانید اگر مشکلی دارید، افرادی هستند که به دنبال شما هستند، آرامش بخش است. وردپرس دارای یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان، مشاغل، وبلاگ نویسان، رهبران فکری و تیم های پشتیبانی است که به شما کمک می کند تا با این پلتفرم به روشی بهینه کار کنید. در واقع، هر بخش متمایز از وردپرس دارای یک جامعه است. تقریباً هر عنصر وردپرس دارای یک تیم است که روی عناصری مانند طراحی، دسترسی، پشتیبانی از زبان و حتی خود جامعه کار می کند. به همین دلیل است که تقریبا هر چیزی با وردپرس شدنیست. شما می توانید تمام نیاز های خود را به در هنگام سفارش طراحی سایت مطرح کنید. طراح حتما راهی برای انجام آن خواهد یافت. 

هزینه طراحی وب سایت با وردپرس

یکی از مهمترین نکات در مورد ورد پرس رایگان بودن آن برای سایت های ساده و مبتدیست. البته این به معنای رایگان بودن هزینه طراحی سایت با وردپرس نیست. شما می توانید بدون پرداخت هزینه هر تغییری را که می خواهید در کد سایت ایجاد کنید. می توانید از وردپرس برای هر نوع سایتی که می خواهید و هر تعداد سایتی که می خواهید، بدون خرید مجوزهای اضافی استفاده کنید. همچنین ده‌ها هزار تم و افزونه رایگان وجود دارد که می‌توانید از همه آن‌ها استفاده کنید و مطابق با دلخواه خود آن‌ها را سفارشی کنید.البته افزونه های حرفه ای و ممتازی وجود دارند که باید خریداری شوند اما از طرف دیگر، اگر حرفه ای هستید خود طراحی افزونه ها می تواندبرای شما درامدزا باشد!

طراحی وب سایت با جوملا در مشهد

نصب CMS جوملا

جوملا نیز مانند ورد پرس یک CMS یا سیستم مدیریت محتوای با نصب آسان است که اپن سرس بوده و از سال 2005 در دسترس طراحان قرارگرفته است. بگفته سازندگان و توسعه دهندگان وب، بسیار توسعه پذیر و قابل تنظیم برای ساخته شده است. هزاران افزونه در جوملا موجود اس تکه بسیاری از آنها رایگان هستند.

چه وب سایت های معروفی با جوملا طراحی شده اند؟

  • وب سایت دانشگاه هاروارد : سایت دانشگاه هاروارد حدودا در سال 1986 ایجاد شده است. با اینحال آنها سالهاست که از جوملا را نصب نموده و از آن استفاده می کنند.
  • مبلمان IKEA : IKEA یک شرکت مبل سازی بزرگ و بین المللیست. آنها برای وب ست اصلی و شعبات خود در سراسر دنیا از حوملا استفاده می کنند.
  • لینوکس: شما حتما سیستم عامل لینوکس را می شناسید و توضیح بیشتری نیاز ندارد.
  • آیس تی شرکت لیپتون: این شرکت در سایتی بر پایه جوملا طعم های مختلف محصولاتش را معرفی می کند.

یک وب سایت مناسب و کارا برای چه کسب و کارهایی ضروریست؟

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که خیلی به به تکنولوژی تکیه نداشته باشید یا نیازی به توسعه آنلاین کسب و کار نبینید. با اینحال حقیقت اینست که 81 درصد از افراد قبل از خرید و عقد قرارداد در فضای نت به دنبال فروشنده می گرددند. آنها می‌خواهند اطلاعات بهتر و مناسب تری را از طریق وب سایت ها در مورد شما کسب کنند. همچنین نظرات سایر مشتریان را بخوانند.

 

وب سایت چه کمکی به ما می‌کند؟

وب سایت اعتماد بیشتری در مشتری ایجاد خواهد کرد. یک وب سایت مناسب شما را رسمی تر و حرفه ای تر نشان می دهد. همه ما از اهمیت اولین برخورد مطلعیم و می دانیم که اگر مشتری در فضای مجازی اثری از ما نیابد، موتور های جستجوگر رقبا را به او معرفی خواهند نمود.

بدون اینکه نیاز باشد اشخاصی را استخدام کرده و آنها را در شیفت های مختلف در انتظار پاسخ مشتریان احتمالی بگمارید، می توانید با طراحی یک وب سایت بطور 24 ساعته در تمام هفته اطلاعات را آنطور که می خواهید به مشتریان برسانید.

یکی از عواملی که باعث می شود داشت وب سایت اعتبار شما را افزایش دهد اینست که اکثرا در مورد هزینه ها و سختی ایجاد وب سایت اشتباه می کنند. ایجاد سایت ابدا کار پرهزینه ای نیست و اداره آن می تواند برون سپاری شود. همچنین بسیاری از مشتریان تا قبل از دیدن محصول شما را از طریق وب سایت بت رقبا مقایسه می کنند. یک وب سایست کارا و حرفه ای که بطور درست و اصولی موارد و اطلاعات را به مخاطب ارائه دهد شانس فروش و تاثیر گذاری مجموعه شما را بیشتر می کند.

همچنین یک وب سایت خوب می تواند شما را از ارسال ایمیل های فراوان و ساخت و ارائه پرپزال ها نجات دهد. به این شکل که مشتاری با توجه به اطلاعات موجود در سایت و سوابق پروژه ها با خدمات و محصولات شما آشنا می شود و به درک درستی از اینکه چگونه می تواند از مهارت شما بهرمند گردد، می رسد. 

چگونه طراح وب سایت را انتخاب نماییم؟

بیشتر بخوانید: چطور در صفحه اول گوگل باشیم؟

 

پس از اینکه دقیقا نوشتید از وب سایت چه انتظاری دارید مرحله انتخاب طراح سایت آغاز می شود. در ادامه به این نکات می پردازیم که دقیقا باید چه توفعاتی از طراح وب داشته باشیم تا وب سایت نهایی دقیقا باب میل و اهداف ما باشد.

تجربه و تعداد وب سایت هایی که ساخته است

مانند بسیاری از مشاغل، اینجا هم تجربه نقش بسیار مهمی دارد. قبل از سفارش طراحی سایت از طراح بخواهید وب سایت هایی که سابقا طراحی نموده را به شما نشان دهد. ما به شما توصیه می کنیم یک گام جلوتر بروید و وب سایت خود طراح را بررسی کنید. در کنار شرایط ظاهری که اغلب سلیقه ای هستند با ابزار هایی مثل google speed insights سرعت و بدون خطا بودن وب سایت طراح را کنترل نمایید.

برای طراحی از چه ابزار هایی استفاده می کند.

همانطور که می دانید طراحان می توانند وب سایت را از پایه با زبان های برنامه نویسی ایجاد کنند. از طرف دیگر CMS ها نیز هم به شما کمک خواهد کرد تا کار را ساده تر انجام دهید. معمول ترین روش ایجاد وب سایت استفاده از CMSورد پرس می باشد. بطوریکه افراد و سازمان ها بیش از 50 درصد سایت ها در اینترنت را با این CMS ساخته اند. به همین دلیل از طراح بخواهید توضیح دهد از چه ابزاری را برگزیده است و چرا فکر می کند آن ابزار مناسب تر است. برای اینکه تنوع استفاده از CMS ها را در کار های قبلی او ببینید افزونه Wappalyzer را روی مرورگر خود نصب نمایید.

سفارش طراحی سایت در مشهد چقدر شما را درگیر خواهد کرد؟

این مسئله بسیار بسیار مهم است. پاسخ سوالات اینچنینی را قبل از آغاز پروژه و نهایی شدن سفارش طراحی سایت در مشهد در نظر داشته باشید:

  • آیا می خواهید تمام محتوا را خودتان در اختیار طراح بگذارید؟
  • برای نظارت بر محتوا چه برنامه ای دارید؟
  • تصاویر، ویدئو ها و بنر هایی که تا کنون داشته اید برای وب سایت مناسب هستند؟
  • آیا نیاز به آموزش برای اداره کردن وب سایت دارید؟

برنامه شما برای سئو وب سایت چیست

بخش بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید سئو سایت است. طراح باید موارد مربوط به سئو را از ابتدا در نظر بگیرد. حتی اگر بخواهید پس از طراحی سئو را به تیم دیگری واگذار کنید نکاتی مانند CSS های اضافی، فرمت تصاویر و … موارد بسیار مهمی هستند که هزینه سئو را برای شما یسشتر خواهند کرد.

سوالات متداول در مورد طراحی سایت

این مبلغ کاملا به نیاز شما وابسته است با اینحال یک فروشگاه آنلاین عادی هزینه ای حدود 5 میلیون تومان و سایت برای معرفی محصول یا شرکت حدود 3 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. قیمت های دقیق تر در بات تخمین هزینه بصورت آنلاین محاسبه و به شما ارائه می شوند. 

طراحی یک سایت عادی با امکانات عادی و اولیه بین سه تا 5 روز کاری زمان خواهد برد. آنچه در این میان تعیین کننده است امکاناتیست که شما در زمان سفارش طراحی وب سایت ثبت نموده اید. 

برای طراحی وب سایت راه های زیادی وجود دارد. طراح وب سایت ممکن است از CMS هایی نظیر وردپرس، جوملا و … استفاده کرده باشد و یا آن را از ایتدا با زبان های برنامه نویسی ساخته باشد. برای فهمیدن این موضوع سایت ها و افزونه های بسیاری وجود دارند که به شما زبان ها، CMS های استفاده شده، افزونه ها و سایر موارد وب سایت را نشان می دهند. بعنوان مثال افزونه Wappalyzer  یا بخش های مربوط به دولوپر های گوگل این کار را نجام می دهند. 

سفارش طراحی سایت مشهد شرکت گلدنبایت

برای سفارش طراحی سایت و سئو در مشهد در کنار شما هستیم.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «سفارش طراحی وب سایت در مشهد و آنچه باید بدانیم»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

پیمایش به بالا