سئو و طراحی وب سایت با ورد پرس : آنچه باید بدانید

خانه » مجله گلدن‌بایت » سئو و طراحی وب سایت با ورد پرس : آنچه باید بدانید
طراحی وب سایت با وردپرس

قطعا شما هم بسیار در مورد وردپرس شنیده اید. وردپرس محبوبترین CMS دنیا و یکی از بهترین ابزار ها برای طرحی سایت و سئو بشمار می آید. حدود 50 درصد وب سایت های دنیا با وردپرس طراحی و سئو شده اند و هر ثانیه حدود 17 پست در وبلاگ های وردپرسی منتشر می شوند. در ادامه به برخی سوالاتی که بعنوان طراح سایت بسیار با آنها مواجه می شویم پاسخ می دهیم.

ورد پرس بهتر است یا برنامه نویسی؟

پاسخ این سوال بستگی زیادی به هدف شما از داشتن وب سایت دارد. حدود نیمی از اینترنت با استفاده از وردپرس ساخته شده است. نکته بسیار مهم دیگر پدیت های CMS ها هستند. این بروزرسانی ها درواقع نتیجه تحقیق متخصصان در حوزه های مختلفIT است. شما این اکمان را خواهید داشت تا وب سایت خود را از آخرین نتایج تلاش مهندسان و برنامه نویسان بهرمند سازید. درحالیکه اگر وب سایت را بدون CMS ایجاد کنید، پس از مدتی بسیار آسیب پذیز خواهید بود.

چراطراحی وب سایت با وردپرس را ترجیح می دهیم؟

سئو ورد پرس : برگ برنده

یکی از مهمترین دلایل انتخاب وردپرس، سئو بسیار قوی آن است. وب سایت های بسیار بزرگی هستند که در ظاهر از پایه کد نویسی شده اند. با اینحال اکثر آنها یک وبلاگ وردپرسی دارند که بارس ئو وب سایت را بر دوش می کشد. یک مثال بارز در این مورد دیجی کالاست. تعداد بالای وب سایت های وردپرسی موجب شده اند تا الگوریتم های گوگل با آنها بیشتر مطابقت داشته باشند.

این قابلیت ها فرصت بسیار عالی رشد و بازاریابی را برای شما ایجاد می کنند. گوگل نیز وردپرس را به دلیل نحوه عملکرد فنی آن دوست دارد. دلیل آن هم اینست که وردپرس کد ها را درست و بابی دندان خزنده گوگل کد گذاری می کند. نکته بهتر آنکه وردپرس از همان لحظه اول بسیار برای موتور های جستجو بهینه است اما با کمک افزونه ها این موضوع به طور چشمگیری افزایش می یابد.

انعطاف بالا

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت وردپرس، انعطاف پذیری آن است. شما می توانید وب سایت را از یک وبلاگ ساده به یک سایت پیشرفته و مجهز به قابلیت های بینظیر تبدیل کنید. افزونه ها به شما کمک می کنند تا بسادگی عملیات های زیادی را در وب سایت انجام دهید.

این پلاگ این ها شما را از نوشتن خط های بی پایان کد بی نیاز می سازند:

  • فرم های تماس
  • تخفیف ها و انبار داری
  • نظرسنجی ها
  • پرداخت ها
  • پادکست ها
  • مدیریتا پست
  • صفحات فرود
  • عضویت

سوالات متداول در مورد سئو و طراحی وب سایت با ورد پرس

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس یک پلت فرم ایجاد وب سایت رایگان و منبع باز است. در سطح فنی تر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به زبان PHP نوشته شده و از پایگاه داده MySQL استفاده می کند. به زبان ساده تر وردپرس ساده ترین، محبوبترین و احتمالا قدرتمندترین وبلاگ نویس و سازنده وب سایت است که امروزه وجود دارد. در ادامه این مطلب به برخی نکات خواندنی در مورد وردپرس اشاره می کنیم.

هزینه استفاده از وردپرس چقدر است؟

یکی از مهمترین نکات در مورد ورد پرس رایگان بودن آن برای سایت های ساده و مبتدیست.شما می توانید بدون پرداخت هزینه هر تغییری را که می خواهید در کد سایت ایجاد کنید. می توانید از وردپرس برای هر نوع سایتی که می خواهید و هر تعداد سایتی که می خواهید، بدون خرید مجوزهای اضافی استفاده کنید. همچنین ده‌ها هزار تم و افزونه رایگان وجود دارد که می‌توانید از همه آن‌ها استفاده کنید و مطابق با دلخواه خود آن‌ها را سفارشی کنید.البته افزونه های حرفه ای و ممتازی وجود دارند که باید خریداری شوند اما از طرف دیگر، اگر حرفه ای هستید خود طراحی افزونه ها می تواندبرای شما درامدزا باشد!

آیا طراحی وب سایت های وردپرس و سئو آنها دشوار است؟

مدیریت سایت های وردپرسی هم از نظر نگهداری و هم از دیدگاه مشتری برای مدیریت محتوای سایت آسان است.سلبقه بالایی دارد، (برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد) مورد استفاده افراد بسیار زیادی بوده که هم اکنون تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارند یا در انجمن ها در مورد راهکار ها با یکدیگر تبادل نظر می کنند. تقریباً هر سؤال یا مشکلی که ممکن است با آن برخورد کرده باشید احتمالاً قبلاً توسط شخص دیگری تجربه شده است (و امیدواریم حل شده باشد).
علاوه بر تمام پشتیبانی رایگان انجمن، پشتیبانی ممتاز نیز از سوی توسعه دهندگان مختلف در دسترس است، بنابراین اگر به مشکلی برخوردید که واقعاً نمی‌توانید خودتان آن را حل کنید، همیشه می‌توانید کسی را برای کمک استخدام کنید.

آیا سایت های ورد پرس امنیت دارند؟

در نظر داشته باشید که روزانه حدود 30000 وب سایت در دنیا با CMS های گوناگون هک می شوند با اینحال می توانید با نصب افزونه های امنیتی وردپرس مانند  WordPress All in One Security & Firewall تا حد زیادی از امنیت وب سایت خود مطمئن شوید. این افزونه رایگان دارای ویژگی های امنیتی برای محافظت از حساب های کاربری، ورود به سیستم کاربر، ثبت نام، پایگاه داده و پایگاه داده فایل است. همچنین دارای قابلیت لیست سیاه و عملکرد فایروال است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس بگیرید

پیمایش به بالا