در زمانی نه چنداند دور در هنگام نقل مکان به محله جدید تا مدتی احساس غریبی می کردیم زیرا طول می کشید تا بدانیم نانوایی نزدیک کجاست، کدام مغازه تا دیروقت باز است یا نزدیک ترین داروخانه شبانه روزی کجاست. در سفر ها هم اینچنین بود. قبل از رفتن از کسانی که به آن شهر رفته بودند جویای اماکن دیدنی می شدیم و در مقصد پرسان پرسان به دنبال محل اسکان، رستوران و اماکن دیدنی می گشتیم. با اینکه زمان زیادی از آن روز ها نگذشته اما چهره زندگی ما بسیار تغییر کرده است. آخرین باری که در مشهد کسی از شما آدرس پرسیده را بخاطر دارید؟اینک مردم از طریق صفحات سئو شده در گوگل مقاصد خود را در مشهد یا مقاصد توریستی دیگر می یابند و با اپلیکیشن های مسیر یاب از کوچه و خیابان هایی که حتی شما هم نمیشناسید به سرعت به مقصد می رسند.

چه سفر هایی در نوروز که با استرس پیدا کردن محل اسکن همراه بود در حالیکه سعی داشتیم مبالغ نقدی که همراه داریم را در چند جا پنهان کنیم تا از گزند سارقین مصون بماند! اما اکنون از چند روز یا حتی چند هفته قبل از سفر، در گوگل به دنبال اماکن دیدنی و اقامتی شهر می گردیم. سپس به سایت ها و صفحات آنها در فضای مجازی رفته تا با تصاویر و خدمات آنها بیشتر آشنا شویم و از همه مهمتر اینکه نظرات سایرین را در مورد آنها می خوانیم ونسبت به اقامت در آنجا تصمیم می گیریم و اینگونه قبل از حرکت از اینکه قرار است به ما خوش بگذرد و آرامش داشته باشیم مطمئن می شویم. اما سوال اینجاست که گوگل چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی را به جستجو کننده نشان دهد؟ اینجا پای الگوریتم گوگل و سئو به کسب و کار ما در مشهد باز می شود!

رابطه سئو و گوگل

در گذشته در مورد اینکه چه نوع کسب و کارهایی به وب سایت نیاز دارند؟ مفصل توضیح داده ایم. با اینحال آنچه مسلم است در کنار شبکه های اجتماعی آنچه کسب و کار ما را متمایز می سازد داشتن وب سایت است. این کار به کسب و کار ما وجهه بهتری داده و حضور ما در فضای مجازی را از محدودیت های داخلی یا تحریم های خارجی مصون می دارد.

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

سئو چیست و چگونه به کسب و کار ما در مشهد کمک می کند؟

همانطور که عرض شد گوگل از طریق خزنده خود بدون توقف مشغول بررسی محتوای اینترنت است و آنها را باتوجه به برخی ویژگی ها برای نشان دادن به جستجو کننده انتخاب می کند. خب پس تا اینجا کار بسیار ساده است. سایت را بر اساس الگوریتم گوگل تنظیم کرده و منتظر تماس ها و مراجعات سیل آسا مشتریان می مانیم!

اما مشکل اینجاست که گوگل به طور مداوم در حال تغییر و بروز رسانی الگوریتم های خود است و نکته بعدی اینکه تغییرات را معمولا منتشر نمی کنند. این تغییرات در خزنده توسط مهندسین و کارشناسان سئو کشف می شوند. سئو به شما کمک می کند تا به کسانی که عبارت مربوط به کسب کار شما در مشهد را جستجو می کنند معرفی شوید.

به عنوان مثال فرض کنید برای کسب و کارتان نیاز به یک تیزر تبلیغاتی دارید تا در اینستاگرام منتشر نمایید. قطعا یکی از اولین کار ها اینست که سازندگان تیزر تبلیغاتی را در گوگل جستجو می کنید تا با آنها و نمونه کار هایشان آشنا شوید و پس از بررسی و استعلام قیمت، بهترین را انتخاب نمایید اما نیاز به آشنایی با سازندگان اهوازی ندارید پس با جستجوی تیزر تبلیغاتی در مشهد با این سازندگان آشنا می شوید:

سئو در مشهد
وب سایت نارونی را با عبارات دیگری مانند طراح لوگو در مشهد نیز در صفحه اول گوگل می بینید.

به پروژه هایی که تمرکز بر شهر یا استان خاصی دارند سئو محلی یا لوکال سئو گفته می شوند. در اینگونه موارد گوگل وب سایت شما را به کسانی که همشهری شما هستند بیشتر از سایرین نشان می دهد.

آیا می توان خدمات را از طریق سئو به افرادی که در مشهد نیستند، معرفی نمود؟

این مسئله کاملا بستگی به کسب و کار و مشتری هدف شما دارد. بعنوان مثال در نظر بگیرید که یک آزمایشگاه دارید که در کنار خدماتش در منزل هم نمونه گیری انجام می دهد. برای این کار او فقط لازم است به افرادی معرفی شود که ((نمونه گیری در منزل در مشهد)) را جستجو می کنند زیرا شما تیم نمونه گیری خود را به یزد یا تبریز ارسال نمی کنید و از طرف دیگر کسی که در این شهر ها بگونه ای نیاز به نمونه گیری دارد که باید اینکار در منزل او انجام گیرد منتظر رسیدن تیم شما از مشهد نمی ماند!

سئو در مشهد

حال زوجی را در نظر بگیرید که به دلایل خاصی به دنبال این هستند که حتما فرزندشان پسر یا دختر باشد. آنها به دنبال روش علمی هستند که قبل از بارداری از جنسیت جنین مطمئن باشند و برای چنین راه حلی حاضرند حتی به خارج از کشور سفر کنند. شما با سئو می توانید به صفحه اول گوگل بیایید و به آنها بگویید که برای تعیین جنسیت پیش از بارداری نیازی به هزینه زیاد یا سفر خارجی نیست. می توانند از اصفهان، اهواز یا ارومیه به مشهد بیایند و در کنار زیارت، خرید و تفریح در مشهد به خواسته خود نیز برسند.

سئو در مشهد

همانطور که گفته شد روش های گوگل پیوسته در حال بروز رسانی هستند تا امکان فریب خوردنش کاهش یافته و بتوانند دقیقتر پاسخگوی جستجوگران باشند. به همین دلیل هیچگاه کسی نمی تواند ادعا کند که تمام نکات مربوط به سئو را می داند و کار در این حوزه بسیار سخت و پر چالش است. ما نیز بطور مداوم در تلاشیم تا بر دانشمان بیفزاییم و نتایج بهتری برای بخش های آنلاین کسب و کار ها بدست آوریم همچنین تجربیاتمان را در وب سایت SEOFORU.IR با علاقمندان و همکاران عزیزمان به اشتراک می گذاریم.

سئو یعنی چه؟

سئو یا seo مخفف Search Engine optimization است و به زبان ساده به روش هایی گفته می شود که سایت شما را برای موتور های جستجوگر دوستداشتنی تر می کند در نتیجه در صورت جستجوی عبارات مرتبط با شما، گوگل یا سایر موتور های جستجو سایت شما را در نتایج صفحه اول نشان می دهند. آین فعالیت ها گستره ای از تدوین محتوا و یکتا بودن آن تا بحث های پیچیده در طراحی سایت و کد های آن را شامل می شود. اگر روی بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو سرمایه گذاری می کنید، سرمایه گذاری مستقیمی روی دیده شدن و سودآوری آن انجام می دهید. بنابراین مهم نیست فردا چه اتفاقی می‌افتد، اگر سئوی شما ثابت است، می‌توانید برای کمک به رشد و رونق کسب‌وکارتان روی این دید حساب کنید.

هزینه سئو سایت در مشهد چقدر است؟

هزینه سئو بستگی زیادی به عبارت مورد نظر شما و تعداد عبارات مورد نظر شما دارد. با اینحال هرچه عبارت طولانی تر باشد هم از نظر قیمت و هم از نظر بازخورد برای شما بهتر خواهد بود.

آیا تکنیک های سئو می توانند آثار منفی داشته باشند؟

الگوریتم های جستجوگرها در تلاشند تا وب سایت هایی را که واقعا برای مخاطب مفید هستند به او نشان دهند. به همین دلیل در صورتیکه متوجه تقلب شوند صفحه را نشان نخواهند داد.

چه مهارت هایی برای سئو مورد نیاز هستند؟

آشنایی با زبان های برنامه نویسی، طراحی وب، ادیت تصاویر، تولید محتوا، الگوریتم های گوگل و … .

تفاوت سئو با گوگل اد چیست؟

در گوگل اد یا تبلیغات گوگل شما در ازای هر کلیکی که روی سایت شما می شود هزینه ای پرداخت می کنید و در هنگام اتمام شارژ اولیه پرداختی، دیگر در صفحه اول نخواهید ماند. اما در سئو گوگل سایت شما را به عنوان یک منبع عالی و معتبر شناسایی کرده و به جستجوگران محتوایتان را پیشنهاد می کند.

چگونه سایت را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

برای اینکار باید سایت خود را با الگوریتم های گوگل مطابق کنید تا بعنوان یک منبع قابل اعتماد شناسایی شده و به مخاطب ارائه شود. روش هایی که شما را به این هدف می رسانند سئو نام دارند.

سئو برای چه وب سایت هایی مناسب تر است؟

شما ممکن است در صنعتی کسب و کار داشته باشید که در آن رقابت کمی وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد، بنابراین ممکن است در حال حاضر رتبه اول را داشته باشید. یا ممکن است اصلاً برای رتبه‌بندی مشکل داشته باشید، و از خود می‌پرسید که آیا گزینه‌های دیگری غیر از سئو وجود دارد تا دید مورد نیازتان را به شما بدهد. مهم نیست که در چه وضعیتی هستید، اگر یک وب سایت برای شرکت خود دارید، سئو مهم است. چه کسب و کار شما جدید باشد یا قدیمی، در حال مبارزه یا موفق، کوچک یا بزرگ، سئو برای موفقیت آنلاین شما بسیار مهم است. در واقع، حتی اگر شما تنها در صنعت خود باشید، سئو همچنان مهم است.

اگر به دنبال دیده شدن در گوگل و سئو در مشهد هستید، با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اسکرول به بالا